Menu

ویژگی ها و کاربردهای لوله پلیکا چیست؟

ممکن است تا به حال شاهد نصب لوله پلیکا بوده باشید این لوله ها بیشتر برای سیستم لوله کشی فاضلاب به کار می روند را به نام اولین تولید کننده آن upvc در ایران شناخته می شود. لوله های پلیکا کاربرد و مزایای فراوانی دارد یکی از انواع پر طرفدار آن لوله های فاضلاب می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این نوع لوله ها و ویژگی آن ها می توانید به مقاله زیر در سایت برچسب مراجعه کنید.

علت استقبال بالا از لوله پلیکا

لوله های پلیکا به دلیل کاربرد بالایی که دارند بعد از لوله های پلی اتیلن از پرمصرف ترین مواد پلیمری به شمار می‌روند یکی از جدیدترین مدل های لوله پلیکا لوله های پوش فیت پی وی سی می باشد که به سهولت نصب شده و نشت نمی کند.
چنانچه لوله های پلیکا دچار گرفتگی شد سایت لوله‌ بازکنی برچسب از جمله سایت های ارائه دهنده خدمات فوری و ۲۴ ساعته در زمینه باز کردن انواع لوله ها از جمله پلیکا می باشد که می توانید از طریق لینک آن در صفحه مورد نظر سریعاً با فنی کار موردنظر خود تماس بگیرید.

با استفاده از یکی از روش‌های موجود در فرایند اکستروژن و قالب گیری تزریقی لوله های پلیکا به محصول نهایی تبدیل می شود همانطور که قبلاً گفتیم یکی از انواع لوله های پلیکا لوله انتقال آب و فاضلاب می باشد که بیشترین مقدار pvc اکسترود شده در آن به کار می رود.

مزایای لوله پلیکا چیست؟

وزن کم لوله پلیکا: از نظر حجم لوله پلیکا نسبت به لوله هایی که با متریال دیگر ساخته می‌شوند فرق دارد سبک بودن لوله های پلیکا سبب ایمنی بیشتر کارگران در محیط کار شده و بر سبک شدن سازه تاثیر زیادی می گذارد.
برای آشنایی با لوله پلیکا می توانید مقاله مربوط در این زمینه را با کلیک بر روی لینک آن مطالعه نمایید.

مقاوم در برابر پوسیدگی و خوردگی: به دلیل نارسانا بودن لوله های پلیکا در برابر فعل و انفعالات الکتروشیمیایی که اسیدها و نمک ها با هم دارند مقاوم است است و دچار پوسیدگی و یا خوردگی نمی شود و در سطوح داخلی و خارجی نیز همین شرایط را داراست و برای جاهایی که خاک مهاج دارد مناسب تر است.

مقاومت در برابر ضربه: ساختار پلیکا به گونه ای است که در برابر ضربه های خیلی شدید مقاوم می باشد و به آسانی نمی شکند همین ویژگی در لوله های پلیکا سبب شده که آن را از دیگر لوله هایی که با خاک رس بتن و یا مواد دیگر ساخته می شود در جایگاه بالاتری قرار دهد.

کم بودن ضریب اصطحکاک: از دیگر مزایای لوله پلیکا می‌توان به مقاومت آن در برابر جریان و کاهش اصطحکاک سیال به دلیل صاف بودن دیواره های آن اشاره نمود.

تاثیر نگذاشتن بر روی کیفیت آب: به هیچ وجه لوله های پلیکا کیفیت آب انتقال داده شده را تغییر نمیدهد
مقاومت شیمیایی در برابر بسیاری از مواد شیمیایی که در منزل پیدا می شود لوله های پلیکا تا حدود ۱۴۰ درجه فارنهایت از خود مقاومت نشان می دهند و آسیب پذیر نمی باشند.

عایق حرارتی: نسبت به لوله های قدیمی تر لوله های پلیکا در برابر حرارت رسانایی کمتری داشته و و این خاصیت سبب شده تا امروزه به عنوان یک عایق حرارتی مناسب برای انواع پروژه ها به کار گرفته شوند.

رفع مشکل فاضلاب منزل خود از خدمات لوله بازکنی در شریعتی و سایر خیابان های تهران استفاده کنید کافیست محدوده خود را در سایت برچسب سرچ کرده و با لوله بازکن های حرفه ما در اسرع وقت تماس گرفته و مشکل خود را حل نمایید.

مقاومت در برابر فشار و انعطاف پذیری: کلیه متخصصان پلیکا را با مقاومت بالای آن در برابر فشار می شناسند و با اینکه پلیکا از ترکیب مواد پی وی سی خشک ساخته شده تا حد زیادی در برابر فشار مقاوم است و به آسانی نمی شکند.
شما می توانید از خدمات لوله بازکن شهران و دیگر مناطق تهران در سایت برچسب برای رفع گرفتگی انواع لوله های فاضلاب استفاده کنید.

لوله پلیکا چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد لوله پلیکا در شبکه های آبرسانی تحت فشار
استفاده شهری و صنعتی
قابل استفاده برای کابلهای مخابراتی
پوشش کابل های شبکه برق و نیرو
قابل استفاده برای انتقال فاضلاب های خانگی

جمع بندی:

دلایل عمده پرطرفدار بودن لوله پلیکا چیست؟
لوله های پلیکا بیشترین مطابقت را با نیاز های مکانیکی و اقتصادی در حوزه انتقال آب یا فاضلاب دارند به همین جهت امروزه نسبت به سایر لوله ها توجه مصرف کنندگان بسیاری را به خود جلب کرده است.
آیا می توان وزن کم لوله های پلیکا را به‌عنوان یک مزیت شناخت؟
بله این مسئله سبب شده تا ایمنی کارگران در محیط کار به شدت افزایش یابد و نیز بر سبک شدن سازه بسیار تاثیر گذار باشد.
لوله های پلیکا در برابر عوامل مختلف چه مقاومتی از خود نشان می‌دهند؟
این نوع لوله ها در برابر پوسیدگی و خوردگی که توسط مواد شیمیایی یا ضربه و فشار به آنها به وجود می آید بسیار مقاوم می باشند.

پلیکا بیشترین مطابقت را با نیازهای اقتصادی و مکانیکی در حوزه انتقال آب یا فاضلاب داراست. لوله های پوش فیت پی وی سی که برای انتقال آب و فاضلاب استفاده می شود جدیدترین مدل از مجموع لوله های پلیکاست که هم به سهولت نصب می شود و هم نشت نمی کند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!