Menu

روشهای رفع گرفتگی چاه حمام

رفع گرفتگی چاه حمام به روش های مختلفی قابل انجام است لوله فاضلاب حمام از مهمترین لوله ها در هر ساختمانی به شمار می رود در نتیجه باید در حفظ کارایی و سلامت آن آن کوشید.
در این مطلب رایج ترین روش های باز کردن لوله حمام و همچنین راه های پیشگیری از پر شدن چاه حمام آموزش داده شده است.

راهکار های رفع گرفتگی چاه حمام

روش های بازکردن لوله فاضلاب حمام با توجه به جنس لوله نوع گرفتگی متفاوت هستند مثلاً اگر گرفتگی به علت تجمع مواد صابونی ایجاد شده باشد روش رفع آن نسبت به زمانی که گرفتگی به علت جمع شدن موها در کفپوش حمام ایجاد شده است متفاوت می باشد. چنانچه می خواهید خودتان اقدام به رفع گرفتگی چاه حمام نمایید مطالب بیشتر در زمینه لوله بازکنی انواع لوله ها را اینجا بخوانید.

باز کردن لوله حمام به کمک چاه باز کن دستی

تلمبه دستی از کم هزینه ترین روشهای رفع گرفتگی لوله فاضلاب است در رابطه با رفع گرفتگی چاه حمام تلمبه دستی در زمان هایی که حجمی موها درون چاه تلنبار شده‌اند بسیار موثر واقع می شود.

رفع گرفتگی چاه حمام با آب جوش

آسان ترین راه حل برای رفع گرفتگی چاه حمام آب جوش می باشد این راه حل در مواقعی که گرفتگی بدهی و ناچیز می باشد جواب می دهد برای باز کردن چاه حمام به وسیله آب جوش باید مقداری از آن را را به طور مستقیم و با فشار زیاد به داخل لوله ریخته و کمی صبر کنید تا رسوبات و مواد اضافی جمع شده بر دیواره های لوله به تدریج شل شده و تجزیه شوند.
در صورتی که جنس لوله فاضلاب حمام شما پی وی سی است بهتر است از این راه حل استفاده نکنید زیرا لوله های پلاستیکی با آب جوش تغییر شکل می دهند و موجب نشتی خواهند شد.

رفع گرفتگی چاه حمام با محلول جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین یکی از روش های خانگی لوله بازکنی می باشد برای این کار ترکیب جوش شیرین و سرکه را به داخل لوله حمام ریخته مدتی صبر کنید این دو ماده واکنش دهند از واکنش این دو ماده گرفتگی های موجود در چاه حمام برطرف خواهند شد.

رفع گرفتگی چاه حمام با محلول های مخمری

برای باز کردن گرفتگی لوله حمام به وسیله محلول های مخمری ابتدا مخلوط آب و مخمر را کم کم و به تدریج داخل لوله بریزید توجه کنید که اگر این محلول را به صورت یکباره وارد لوله کنید لوله شما آسیب می زند این روش برای رفع گرفتگی لوله های پی وی سی مناسب می باشد.

استفاده از قلاب برای رفع گرفتگی چاه حمام

قلاب وسیله ای کاربردی برای جمع کردن موهای داخل لوله حمام می باشد برای رفع گرفتگی چاه حمام به وسیله قلاب باید ابتدا قلاب را تا جایی که می‌توانید وارد چاه کرده و از طریق سر خمیده آن موهای جمع شده در دیواره لوله را جمع کنید و از چاه بیرون بکشید.
در این روش باید دقت کنید که قلاب را با فشار زیاد وارد لوله نکنید زیرا باعث آسیب رساندن و سوراخ شدن لوله ها می شود هزینه‌های زیادی را برای بازسازی و تعمیر رقم می زند.

افراد لوله بازکنی غرب تهران با استفاده از انواع فنرها در اندازه های مختلف و با به کارگیری به روزترین روش ها همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای باز کردن انواع لوله های فاضلاب می باشند در صورتیکه گرفتگی لوله در حدی بود که نتوانستید خودتان از عهده ی باز کردن آن برآیید و ساکن یکی از خیابان ها در محدوده غرب تهران هستید می توانید از خدمات این لوله بازکن ها استفاده نمایید.

راه های پیشگیری از مسدود شدن چاه حمام

برای جلوگیری از زود پر شدن و بسته شدن لوله فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی ها از روش های زیر می توانید استفاده کنید.

استفاده از کفپوش مناسب جهت رفع گرفتگی چاه حمام

کفپوش ریز و درشت به درون چاه جلوگیری می کنند به کمک یک کفپوش مناسب و مرغوب دیگر نیاز به صرف زمان برای رفع گرفتگی چاه حمام نخواهید داشت. ساده ترین راه برای پیشگیری از گرفتگی چاه حمام این است که بعد از هر بار حمام رفتن مواد زائد و کسی تی های مانده روی کف و دیواره های حمام را خوب بشویید و این مواد زائد را پس از پایان کار از سر کفپوش جمع کنید.

با گذاشتن درپوش چاه حمام مناسب بر سر چاه حمام، از ورود مواد اضافه به درون چاه جلوگیری می کنید.
صافی ها انواع پلاستیکی و فلزی مختلفی دارند. گونه فلزی آن ها که با کمک پیچ به دهانه چاه بسته می شود، کاملا با دهانه فیکس شده و همراه با جریان آب به حرکت در نمی آید و وسیله ای مطمئن برای جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب حمام محسوب می شود.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!